Dieta bez efektu jojo
Dieta,  Zdrowie

POWÓD NR 5

Dziś ostatni artykuł z naszej serii. Przez ostanie 4 dni pisałyśmy o wymówkach, które tworzysz w głowie na samą myśl o diecie. O Twoim braku czasu, obawach, czy faktycznie przekroczyć próg gabinetu dietetyka. Rozprawiłyśmy się z tematem liczenia kalorii i Twojego różnego stosunku do zdrowych produktów. Wszędzie wpisana była mała podpowiedź dla Ciebie, tak żeby Ci pomóc, ułatwić początek diety. Pamiętaj, jeśli odchudzanie traktujesz jako walkę, będzie dla Ciebie wielkim trudem, myśl więc że to przyjemność. Nie walcz, tylko miej za cel lepszą wersję siebie, zrób z tego frajdę i nagrodę. Dziś rozprawiamy się z ostatnim problemem:

EFEKT JEST! TYLKO SZKODA, ŻE JOJO

Przechodząc na diete chcemy efektu, ale na pewno nie jojo. Bo co to za przyjemność odchudzania jeśli pod koniec drogi, która nie raz jest drogą przez mękę, wszystkie stracone kilogramy wracają jak bumerang? Czym jest efekt jojo? Zgodnie z definicją o efekcie jojo mówi się, gdy dochodzi do cyklicznych wahań masy ciała, które mają miejsce po odchudzaniu. Mówi się o nim, gdy wahania masy ciała po 5 miesiącach są większe niż 10% od masy ciała, którą się osiągnęło.

PRZYCZYNY

Dlaczego Bożenka nie jadła przez kilka miesiący bułek z żółtym serem, nie piła słodkich napojów, a czasem już odmawiała sobie kolacji, a po kilku miesiącach kilogramy wróciły szybciej niż znikały? Bożenka jest wściekła, że efektu nie widać w lustrze, ani po spodniach, które jak upinały, tak upinają. Jedno jest pewne, efekt jojo jest nieodzownym skutkiem odchudzania na oślep, działania bez spójności, na bazie restrykcyjnych diet niskokalorycznych, czy nieprawidłowo zbalansowanej diety. Nie chcemy teraz brać na świecznik każdej diety, jednak ile błędnych diet, tyle efektów jojo. Początkowy entuzjazm z pozbywania się bagażu kilogramów motywuje nas aby jeść jeszcze mniej, często monotonnie, pozwalać sobie na głodówki. Niestety powrót do starych nawyków powoduje, że nasz organizm chce jak najszybciej nadrobić zapasy, których się pozbył, a nawet powiększyć je na wszelki wypadek. Tak, tak nasz organizm jest bardzo mądry. „Pamięta”, że ostatnio były kruche czasy więc jeśli na nowo wprowadzamy dobrodziejstwa chce z nich skorzystać na całego i odłożyć tyle tłuszyku ile się da.

Przyczyny efektu jojo

JAK UNIKNĄĆ JOJO?

Powiedzmy, że z dietą na chwilę jest jak z rzuceniem złego nawyku na tydzień. Mamy mocne postanowienie, że teraz się zmienimy, kupiliśmy trochę zdrowych produktów, nawet chwalimy się naszą zmianą. Jednak po jakimś czasie okazuje się, że zapał znika, no coś nie kliknęło i wracamy do punktu wyjścia. Dlatego my uczymy, że dieta to nie moda. Nie traktuj zmiany na lepsze krótkoterminowo. Nie przytyłeś w tydzień więc i w tydzień się tego bagażu nie pozbędziesz. Niektórzy pracowali na swój wynik lata, pół życia, prawie całe życie.

Aby do efektu jojo nie dochodziło musisz zmienić styl odżywiania. Zacząć korzystać z nowych produktów, warzyw, owoców, których może do tej pory nie było na półce w Twojej lodówce. Pogrozimy tutaj troszkę palcem, ale większość z nas przechodzi obok półek ze zdrowymi produktami tak jakby nagle ktoś w sklepie zakrywał je wielką folią. Jeśli nasze przekonania mówią nam, że zdrowa dieta to niesmaczna dieta to zachęcamy do przeczytania tego artykułu. Nie oczekujmy też, że dieta nagle zacznie działać, skoro nie umiemy zadbać o to co znajduje się na talerzu.

Dieta bez efektu jojo

DLACZEGO TO TAKIE TRUDNE?

Wynika to po części ze stylu odżywiania tak mocno promowanego wokół nas, a tak bardzo dalekiego od zdrowego sposobu odżywiania. Zewsząd mamią nas słodyczami, wpychają sztuczne tabletki na regulowanie pracy wątroby, ciśnienia, na zaparcia, na bóle wszelkiej maści. Dosypują mnóstwo konserwantów, barwników, ulepszaczy, cukru i innych paskudztw do gotowych produktów, a dla pospolitego Polaka, to prawdziwa przepaść. Przecież większość z nas totalnie bagatelizuje to co znajduje się w składzie produktów, nie czyta etykiet, później dziwi się, że coś zaczyna szwankować, coś pobolewa, nagle mamy problemy i schorzenia. Jest jedna złota zasada, której trzeba się nauczyć, jeśli zaczynasz dietę – im mniej przetworzone jest Twoje jedzenie tym zdrowsze.

Dieta bez efektu jojo

JAK SOBIE Z TYM RADZIĆ?

Drogi czytelniku, nie łódź się, że ktoś zrobi Cię bardziej świadomym niż ty sam powinieneś. Trzeba się w pewnym momencie zatrzymać i dostrzec pewne zależności. JESTEŚMY TYM CO JEMY. Banał tak prosty w przekazie, że często wyśmiewany. To jednak pierwsza i największa zasada każdej diety. Niech lekarstwo będzie jedzeniem, a jedzenie Twoim lekarstwem. Wszystko zaczyna sie i kończy na naszych talerzach. Nie ma innej drogi do dobrego samopoczucia niż właściwa dieta i korzystanie z tego co dała nam natura, a czego nie trzeba bez sensu modyfikować. 
Zdrowe odżywianie się nie może więc być sposobem na małego głoda. To musi być Twój sposób życia. Tego właśnie chcemy nauczyć każdą osobę, z którą przechodzimy przez program kuracji. Dlatego wrzucamy przepisy potraw, które nie mają w składzie nic niezwykłego, jedynie niektórzy nie widzieli tych wspaniałości, bo dla nich zakryte były czapką niewidką.
Inaczej każda zainwestowana w programie złotówka, którą wydasz, będzie tylko Twoim kosztem. Zrób więc tak, aby stała się Twoją inwestycją. Okaże się, że jak dotąd marnowałeś kasę na śmieciowe jedzenie, a można przecież inaczej.

Dołącz do nas

PODSUMOWANIE

Jeśli masz wrażenie, że spróbowałeś już każdej diety, zmieniłeś swój styl życia, ćwiczysz, a mimo wszystko nie możesz schudnąć polecamy Ci kontakt z nami. Również jeśli Twoje wcześniejsze diety zakończyły się efektem jojo. Program, który my promujemy jest bezpieczny i przynosi długotrwałe wyniki. Tak naprawdę poprzez oczyszczanie a następnie dożywianie organizmu powodujemy, że „łamiemy pamięc komórek” dzięki czemu efekt jojo nie jest nam straszny. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas a na pewno się z Tobą skontaktujemy.

Pozytywnie zakręcone pasjonatki zdrowego odżywiania dla każdego, założycielki bloga Zdrowiej na Bogato. Dzięki podejściu opisywanym na blogu wiele osób przeszło już metamorfozy i dziś cieszą się pięknym wyglądem ale co ważniejsze zdrowiem. Przedsiębiorcze kobiety, pracujące na pełny etat zarówno w pracy jak i w domu jako mamy i żony. Jednym słowem kobiety wielu ról i zadań. Uwielbiają dobre jedzenie najlepiej w doborowym towarzystwie.